Moordenaars, leugenaars en katers. - Reisverslag uit Luik, België van Linde Prins - WaarBenJij.nu Moordenaars, leugenaars en katers. - Reisverslag uit Luik, België van Linde Prins - WaarBenJij.nu

Moordenaars, leugenaars en katers.

Blijf op de hoogte en volg Linde

17 Februari 2013 | België, Luik

In Nederland begint de vakantie nu (sorry universiteitsmensen) en mijn vakantie loopt ten einde. Ik heb weer redelijk wat gedaan. Kan me nauwelijks voorstellen dat ik hier nog maar twee weken ben.
We zijn duivels, Batman, levende kauwgombalautomaten tegen gekomen in het carnavallende Maastricht, En we zijn twee keer een 374-treden-trap opgelopen in Luik. De eerste keer was omdat ik en andere erasmusstudenten het leuk vonden om de citadelle te bezoeken, mooi uitzicht, maar de citadelle bleek de naam van het ziekenhuis te zijn, dat was een minder groot spektakel.
Twee dagen later plande de erasmusgroep een tour met gids door Luik, en uiteraard kwamen daar die mooie, vele treden weer tevoorschijn. (Beide keren was ik als eerste boven.)
Ik heb het plan met Lisa, Zwitsers meisje, om de trappen een keer op te rennen.

Ik heb de heerlijkste Luikse wafels gegeten, en in leuke cafés koffie gedronken. Ik heb met Erasmus studenten gegeten en "qui suis-je" gespeeld. Superkoel. Ik was Maradonna.
Verder heb ik op tafels en barren gedanst, en de volgende morgen t afgelegd tegen katers.
En voor de rest kook ik en bak ik, lees ik een boek vol moordenaars in Krondor en kijk ik series vol mooie kleine leugenaars.

Ik ben nu net terug van een avondje film kijken met gesprekken over panda's en tijgers bij Marie, een Antwerps meisje.
Volgende week hebben we een semaine internationale, waar we op dinsdag ook weer een tour door Luik hebben met gids. Dit keer door de school geregeld, eens kijken of ik weer als eerste boven kan zijn.
Nu ga ik slapen, want morgen ga ik weer naar de zondagmarkt met levende dieren e.d.

Het verhaal is wat onsamenhangend maar ik ben inmiddels ook helemaal de dagen van de week uit t oog verloren, dus t klopt wel met hoe ik me zo'n beetje voel.

P.s. Er is een fotowedstrijd op de NHL, voor alle erasmusstudenten, we moeten een foto maken van onze studietijd in het buitenland met een mooie toelichting. Iemand met originele ideën; ik hoor t graag, want je kan €100 winnen, en winnen is leuk. En verslavend.

Bis!

  • 17 Februari 2013 - 15:57

    Cristel:

    Klinkt weer goed zus!! Zo te horen verveel je je niet :-) veel plezier met je internationale week, enne... Niet teveel uitsloven op die trappen he ;-) Dikke kus!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linde

Saluut! Ik ga 3 maanden naar Liège, en hier zal ik mijn schrijfkunsten uitoefenen! Hoop dat je het leuk vind om te lezen!

Actief sinds 27 Jan. 2013
Verslag gelezen: 465
Totaal aantal bezoekers 4849

Voorgaande reizen:

02 Februari 2013 - 30 April 2013

Buitenlandverblijf Liège

Landen bezocht: