Thea en puppyogen. - Reisverslag uit Luik, België van Linde Prins - WaarBenJij.nu Thea en puppyogen. - Reisverslag uit Luik, België van Linde Prins - WaarBenJij.nu

Thea en puppyogen.

Blijf op de hoogte en volg Linde

05 Februari 2013 | België, Luik

"Vous avez un bic?"
Ik sta in een enorme rij van Franssprekende mensen, het eerste moment dat ik de kans krijg om te doen waar ik hiervoor ben gekomen; overleven in een Franse omgeving. Jammer dat het een deceptie was, want wat is in hemelsnaam ' un bic'.
Met wat theatrale handgebaren bleek het om een pen te gaan. 'Un stylo' is blijkbaar niet wallonisch.

Zaterdag ben ik met Petra aangekomen bij het huis. En wat een fantastisch huis is het! Het heeft 4 verdiepingen, een mooie keuken en ik zit in een hele mooie kamer. Mijn huisgenoten zijn Thérèse en Henri, een meid van 20 jaar en haar broer van 18 jaar. Jammer dat Henri zo jong is, hij heeft superschattige puppyogen! ;)
We kregen al direct een Luikse specialiteit voorgeschoteld; een of andere sappige rijstetaart. En de huisbaas die houd niet van kleine stukjes snijden, dus ja. We waren gedwongen om onze afvalpraktijken te staken en onwillig 5 kilo aan te eten. Als t nou een heerlijke taart was, a la, maar dat was het niet.
Toen zijn we de stad in geweest. wow wat is Luik groot! We wisten niet waar we moesten beginnen. Wie weet ga ik shoppen zo waar leuk vinden met al die schattige steegjes en winkeltjes.
De familie was voor het weekend naar huis gegaan en dus hadden we het rijk alleen. We hebben mijn kamer opgefleurd en na een flesje wijn zijn we gaan slapen.
Zondag zijn we naar de markt geweest die of 2 of 4 km langs de Maas was (onze bronnen verschilden). In ieder geval was het lang en veel, elke zondag is die daar en je kan echt alles kopen wat je wilt. Van levende dieren tot schoonmaakspullen.
We gingen ook naar de roeivereniging lopen, maar die zag er verdacht leeg, dicht en stil uit. Dat was de eerste deceptie. Na ki-lo-me-ters lopen waren we weer thuis, hebben we lekker geluncht en heeft Petra me dan toch echt alleen gelaten.

Gisteren, maandag, stond ik 's ochtends dus in de Franse rij. Nu echt alleen zonder buffer. Thea was al naar school en puppyogen komt woensdag pas weer thuis.
Het was een regenachtige dag, maar wel erg leuk. Nadat ik een busabonnement had geregeld bleef ik met mijn beetje loshangende schoenzool haken waardoor die echt superstuk ging.
Maarja ik moest de afspraak halen, dus vol schaamte liep ik met een kapotte schoen naar het kantoor van madame wilmots. TWas nog gênanter tijdens de rondleiding door de school.
Maaaaaar daarna gingen er meiden een busabonnement regelen, en aangezien ik dat al gedaan heb heb ik in recordtijd nieuwe schoenen gekocht. Ik heb hele leuke meiden ontmoet, 2 uit Vlaanderen 2 uit Zwitserland (Duits deel) en 1 Duits meisje. Betekend wel dat ik wisselde van Frans, naar nederlands als ik ergens niet uitkwam, naar soms Engels als een Duitser er niet uitkwam en ik kreeg Duitse gesprekken mee. Ik voelde me een waar taalvirtuoos:p.

'S avond heb ik het receptenboekje gepakt die ik van m'n lieve ejd4ploeg heb gekregen, en ik heb samen met Thea gezellig gepraat, een rood wijntje open getrokken en 's avonds heb ik in alle rust een boek gelezen. Echt genieten !

  • 05 Februari 2013 - 13:33

    Menno:

    Klinkt allemaal CHILL!!!!

    Nu nog een hondekoekje regelen ;P

  • 05 Februari 2013 - 13:51

    Marcia:

    Nou dat ziet er allemaal goed uit daar op die kamer. Het klinkt in ieder geval gezellig. Fijn om te horen. Liefs xxx

  • 05 Februari 2013 - 14:20

    Tijmen:

    Leuk Lin! Klinkt als een mooie plek voor je avontuur. Succes!

  • 05 Februari 2013 - 19:47

    Cristel:

    Ja hoor! Zo'n schoen! dat heb jij dan weer he hahahaha :) Ik hoop dat je leuke schoenen kon vinden in zo'n korte tijd!
    Klinkt verder allemaal goed zeg, volgens mij ga je je daar wel vermaken, enne die roeivereniging zal toch niet altijd zo stil en dicht en saai zijn?

  • 05 Februari 2013 - 21:05

    Marjo:

    woooooooowww!! Lindeee! Dát ziet er écht cool uit! =D
    Wij hebben gewoon een basic kamertje en een gezamelijke keuken.
    Hahahaha ook weer net iets voor jou dat je schoen kapot gaat ;)
    hé heel veel plezier!!
    groetjesss xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linde

Saluut! Ik ga 3 maanden naar Liège, en hier zal ik mijn schrijfkunsten uitoefenen! Hoop dat je het leuk vind om te lezen!

Actief sinds 27 Jan. 2013
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 4839

Voorgaande reizen:

02 Februari 2013 - 30 April 2013

Buitenlandverblijf Liège

Landen bezocht: